Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for ØKOSHOP for privatkunder og firmaer, herunder institutioner:

Økoshop.dk er ejet af:

Anette Ahrendsen
Nordbygaardvej 17
8721 Daugaard
Telefon 60 87 07 93
CVR. NR: 37235326


Du kan betale i vores shop via Online kortbetaling med danske kort, (Dankort og VisaDankort)Swipp, Mobilpay, Epay og eller via bankoverførsel til konto nr.:

Spar Nord 9211 4586850054.

Forsendelse af større partier samt Forsigtig Gods:
Der gælder særlige regler for forsendelse af Forsigtig Gods samt varer over et vist kilo-antal - fx. ved forsendelse af større partier indeholdende liter-varer. Her vil PostDanmarks gældende takster træde i kraft såfremt ordren ikke kan sendes som almindelig pakkepost, og kunden vil blive informeret om ekstra forsendelses-tillæg, som skal accepteres og betales, inden ordren ekspederes fra ØKOSHOP. Ved forsendelser over 5, 10, 15 og 20 kg mm., kan ØKOSHOP  forlange en mer-betaling af porto, i henhold til Post Danmarks forsendelsesomkostninger.
Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning senere, selv om forbrugeren først afhenter sin bestilling, efter en evt. vare er sat på tilbud efterfølgende.
Alternativt kan det ske ved, at du fremsender en e-mail til  salg@økoshop.dk med mærket "Afbestilling", hvori du gør os klart, at du ønsker at annullere din bestilling. Her skal bestillingstidspunkt samt ordre nummer fremgå. Medsend en kopi af din ordrebekræftelse til os (brug Videresend-funktionen i dit mailprogram). For at sikre dig, at vi har modtaget din afbestilling/annullering af din ordre, kan du ligeledes ringe til os på telefon nummer 23 64 82 15, så du er helt sikker på, at vi har modtaget din henvendelse.
Har vi nået at fakturere din ordre, men endnu ikke afsendt den, kan du stadig nå at annullere din bestilling. Hvis vi har sendt din ordre af sted, må du i stedet fortryde dit køb, og returnere din pakke til os.

  • Dankort
  • VisaDankort
  • eDankort
  • Visa
  • Via Homebanking / Netbank
  • Efter aftale /Faktura (kun erhverv)

Varer retur til ØKOSHOP ved fortrydelse
Du kan sikre dig bedst muligt ved at sende din returvare som pakkepost frem for alm. brev (gælder for pakker med en vægt under 2 kilo, alt andet sendes som pakke). Herved får du et sporingsnummer, som både du og ØKOSHOP kan bruge til at følge pakkens gang. Du kan herved sikre dig at vide, hvornår pakken er retur til os, og vi kan samtidig anerkende modtagelsen i forhold til PostDanmarks registrering. Hvis du sender din vare retur som alm. brev, er der altid en risiko for at pakken/brevet går tabt, og du derved mister din refusion for varerne. vi anbefaler derfor, at du sender din returvare som pakkepost. Se nærmere herom på PostDanmarks hjemmeside, eller spørg på nærmeste postkontor.
Varer kan ikke købes som privatkunde, såfremt varen bestilles via en en hustand registreret som firma (firma=erhvervskunde eller institution).
2. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.

 

1. Køb hos www.oekoshop.dk - herefter ØKOSHOP:

Købet gælder i det øjeblik du som kunde modtager en FAKTURA fra Økoshop.dk. Fakturaen udstedes på baggrund af din ordrebekræftelse, når vi har konstateret at alle varer i din bestilling er på lager, og klar til levering.

Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos økoshop.dk´s grossister.


2. Priser og Fragt

Alle priser er inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Fragtpriser er angivet på forsiden af www.økoshop.dk.


3. Salg generelt

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende købspris, såfremt ordren ikke indeholder større mængder flydende varer, fx. drikkevarer og vaske- og rengøringsprodukter ud over 10 liter/kilo. Se ovenfor.

OBS! Vi gør opmærksom på, at der kan forekomme prisforskel på varerne i vor fysiske butik, i forhold til priserne i denne online butik, Økoshop.dk. Dette gælder specielt for enkelt-varer, der vejer over 500 gram og mere pr. stk. Her vil prisen i ØKOSHOPs onlineshop være pålagt ca. 10-15% for at dække forsendelsesomkostningerne. Ved "Afhentning i butik" fratrækkes denne merpris automatisk din ordre.

Der tages forbehold for udsolgte varer og svigtende leverancer m.v.


4. Leveringstid

Vi bestræber os på at sende din vare så hurtigt som muligt indenfor 1-4 arbejdsdage. Enkelte varer kan være bestillingsvarer hos vor underleverandører, som kan forsinke leverancen - du vil i tilfælde heraf blive informeret herom, og en del-leverance kan aftales. Vi sender da din vare så snart vi har leverancen i hus, eller får den sendt til dig direkte fra vor leverandør.

Sendes ordren via Post Danmark, er det efter deres gældende regler for omdeling


5. Afbestilling

Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske på samme måde som bestillingen er foretaget. Du kan, efter at have modtaget din ordrebekræftelse, logge ind på ØKOSHOPs hjemmeside og annullere din bestilling, eller redigere den, hvis du ønsker at foretage ændringer hertil. Herefter sender du blot en ny bestilling af sted til ØKOSHOP. 


Returomkostninger

Du skal selv betale for returnering af varer. 


Følger af fortrydelse 

Hvis du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, med undtagelse af eventuelle leveringsomkostninger.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din vare retur. 

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du har nemlig selv ansvaret for varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. 



6. Ordrebekræftelse

Økoshop.dk opbevarer en kopi af selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til dig som kunde.


7. Betaling

De mulige betalingsmåder hos Økoshop.dk er:

Betalingsmåde "EFTER AFTALE/Faktura" kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt man i forvejen har opnået en betalingsaftale med Økoshop.dk. Privatkunder betaler kontant via kort eller via Netbank. Pengene hæves først fra din konto, når varen er afsendt.



8. Fortrydelsesret

Fortryder du dit køb giver Økoshop.dk fuld returret på dine varer: Varen skal dog returneres i original emballage og i ubrugt og ubeskadiget stand. Dette skal ske senest 14 dage efter modtagelse hos dig som kunde. Varer der returneres SKAL ledsages af den originale faktura og leveres uden omkostninger for Økoshop.dk, dvs. at forsendelsesomkostningerne påhviler dig som afsender.

Ved returhandel tilbagebetales beløbet via konto til kunden indenfor 14 dage efter vi har anerkendt modtagelsen af din pakke.

Varer som returneres uden betalt fragt eller porto afvises af Økoshop.dk, og går retur til afsender (dvs. ØKOSHOP hæfter IKKE for porto ved returforsendelser).

BEMÆRK! Der ydes ingen fortrydelsesret på varer, der fremstilles specielt efter dine individuelle behov, såfremt fremstillingen eller tilpasningen er påbegyndt. Fremstillingen eller tilpasningen påbegyndes ved ordremodtagelsen og fortrydelsesretten bortfalder derfor herefter.


9. Ombytning af varer

Hvis du ønsker at bytte de leverede varer til et andet produkt, bedes du foretage en ny bestilling. Derved kan du med det samme se, om varerne er på lager (Vi gør opmærksom på, at visse varer står til PÅ LAGER hos ØKOSHOP, men sendes via vor eksterne leverandører, og vi derfor er afhængige af deres åbningstider og forsendelsespolitikker, og derfor tager forbehold for øget leveringstid på visse varer). De varer du ønsker ombyttet (fortrydelse af køb), returneres til os jævnfør reglerne i punkt 8. - Fortrydelsesret. OBS! Ved ombytning af varer står du selv for udgiften til porto både til og fra ØKOSHOP. Du er også velkommen til at komme til vores adresse og bytte dine varer, hvis du bor i nærheden af os - efter aftale på telefon 60 87 07 93, da vi er en online butik og ikke har faste åbningstider.


10. Reklamationsret

Som forbruger har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du kan få din vare ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses her. Der er IKKE reklamationsret på fejl eller mangler opstået EFTER varen har været i brug - ifølge købeloven.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden. Skade på produktet som skyldes håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Økoshop.dk kan ikke gøres ansvarlig for indirekte følgeskader, som varer solgt af økoshop.dk måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.

Er der fejl og/eller mangler på et produkt, skal det returneres til Økoshop.dk, inden et erstatnings produkt vil blive afsendt.  

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Økoshop.dk.


11. Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Økoshop.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse. Du opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Du kan kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post på vores adresse. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Økoshop.dk´s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Økoshop.dk.


12. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl

Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til økoshop.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr på 200 kr. pr halve time. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Økoshop.dk forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Varer skal returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive et opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.


13. Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til Økoshop.dk skal være forsvarligt indpakket, helst i original emballage. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder. Økoshop.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Økoshop.dk.

Yderligere har du som afsender mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

14. Ansvar:

Økoshop linker ofte til producenthjemmesider, hvis indhold Økoshop ikke kan drages til ansvar for. Oplysninger herfra om de bestilte varer indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem køber og Økoshop.


Desuden er Økoshop ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af, at de bestilte varer kommer for sent frem til køber, eller de bestilte varer lider af mangler.
Økoshop afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder. 

Forbrugerklagenævnet
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
Telefon: 4171 5000
www.forbrug.dk


Økoshop forbeholder sig ret til uden varsel at ændre/opdatere ovenstående regler/betingelser.


15. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:

Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.

Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. Økoshop.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er betalt.

1. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.

Såfremt du har tvivlsspørgsmål, anbefaler Økoshop.dk, at du retter henvendelse til salg@økoshop.dk.



Vi ser frem til at gennemføre en god og retmæssig handel med dig!